Tuesday, May 15, 2018

German motorcycle R12 in Swinemünde - Vignette (Zvezda)

For a long time I have intended to make any model related to my city. However, I did not want it to relate to an event clearly recorded in the pages of history. I was more interested in showing a small element that was once in the city. I chose the period of World War II.

I searched internet forums, photo collections, etc. I was looking for an interesting object that could be on my vignette.

I chose the unusual advertising column. In my opinion, quite interesting. Below I place two old photos.
Od dłuższego już czasu zamierzałem zrobić jakikolwiek model związany z moim miastem. Nie chciałem jednak żeby dotyczyło to jakiegoś wydarzenia wyraźnie zapisanego na kartach historii. Bardziej zależało mi na pokazaniu małego elementu, który był kiedyś na terenie miasta. Wybrałem okres II wojny światowej.

Przeszukałem fora internetowe, zbiory zdjęć, itp. w poszukiwaniu ciekawego elementu, który mógłby znaleźć się na mojej winietce.

Wybór padł na słup ogłoszeniowy. Moim zdaniem dość ciekawy. Poniżej zamieszczam dwa stare zdjęcia.




The biggest problem was making a column sketch. Fortunately, the building visible on the colored photograph still stands today. Two visible towers exist in an unchanged form. I went to the place and measured the heights of both towers and their spacing and a few other dimensions.

I adjusted the towers in the picture to the appropriate dimensions in the graphic program. Then I rescaled everything. I drew the contours of the advertising column. Thanks to this I obtained a template for its 1:35 scale cut.
Największym problemem było wykonanie szkicu słupa. Na szczęście budynek widoczny na kolorowej fotografii stoi do dziś. Dwie widoczne wieże istnieją w niezmienionej formie. Udałem się na miejsce zmierzyłem wysokości obydwu wież oraz ich rozstaw i jeszcze kilka innych wymiarów.

Dopasowałem wieże na zdjęciu do odpowiednich wymiarów w programie graficznym. Następnie przeskalowałem wszystko. Rozrysowałem kontury słupa ogłoszeniowego. Dzięki temu uzyskałem szablon do jego wycięcia w skali 1:35.


To be continued...
Ciąg dalszy nastąpi...


No comments:

Post a Comment

Thank You for your comment :)