Wednesday, December 19, 2018

Building model without tools? / Budowa modeli bez narzędzi?

Many times I bought a "souvenir" during my vacation, but I did not have any tools. I can not wait and I want to build this model. What to do then?
Wiele razy kupiłem sobie "pamiątkę" podczas urlopu i nie miałem jak jej skleić z jednego prozaicznego powodu, czyli braku mojej skrzynki z narzędziami. Przychodzi taki moment, że owa "pamiątka" zaczyna kusić. Nachodzi ochota by choć trochę podłubać. Co wtedy?


I asked myself a question; Is it possible to build a model without tools? The first thing I thought was that I built the first models with one hobby knife, sandpaper and a small file. Then this set of tools was enough. Now, I demand from myself and the results of my work, much more.
Zadałem sobie pytanie; czy da się skleić model bez narzędzi? Pierwsze co przyszło mi na myśl to, to, że pierwsze modele sklejałem mając jeden skalpel, papier ścierny i pilniczek. Wtedy taki zestaw wystarczał. Teraz, wymagam od siebie i efektów mojej pracy, znacznie więcej.

I decided to carry out an experiment and build a model using only a few tools: a hobby knife, sandpaper and glue. These are the cheapest tools and quite widely available. Today, glue can be bought in almost every toy store. If we do not have glue, we can always use a clear nail polish...
Postanowiłem przeprowadzić eksperyment i zbudować model używając tylko kilku narzędzi: nożyka do tapet, papieru ściernego i kleju. Są to najtańsze narzędzia i dość powszechnie dostępne. Klej obecnie można kupić w prawie każdym sklepie zabawkowym. Jeżeli nie mamy kleju, zawsze możemy użyć bezbarwnego lakieru do paznokci...

I did an experiment on the Revell model - PzKpfw V "PANTHER" Ausf. G (Sd.Kfz. 171) in the 1:72 scale (catalog number: 03171). The model is very nice. It's easy to build, of course there are a few places that need fixing, but the overall assessment is good. In the picture below you can see the partially folded model. The bag contains parts ready for assembly
Eksperymentowałem na modelu firmy Revell - PzKpfw V "PANTHER" Ausf. G (Sd. Kfz. 171) w skali 1:72 (nr katalogowy: 03171). Model jest bardzo fajny. Łatwo się skleja, ma oczywiście kilka miejsc, które wymagają poprawki, ale całościowa ocena to czwórka z plusem. Na zdjęciu poniżej widać model złożony częściowo. W woreczku znajdują się przygotowane do montażu części


It was left to me to build and paint the model. Of course, the whole experiment is just fun. Maybe in the future I can make a movie and show that building a model with a few tools is possible.
Pozostaje złożyć i pomalować model. Oczywiście cały eksperyment to tylko zabawa. Może w przyszłości uda mi się nakręcić film i pokazać, że sklejenie modelu przy pomocy kilku narzędzi jest możliwe.

Try it yourself! I wish you good luck and have fun!
Spróbujcie sami! Polecam! I życzę powodzenia i miłej zabawy!

No comments:

Post a Comment

Thank You for your comment :)