Tuesday, April 30, 2019

Pz.Inż.126, or 7TP, or Vickers E, or T-26... or tank in Sci-Fi

FOREWORD
SŁOWEM WSTĘPU


I came back to work on the Pz.Inż.126 tank after a very long time. I started to build it in 2013. I left the model because I had no idea how to modify it.
Do pracy nad czołgiem Pz.Inż.126 wróciłem po bardzo długim czasie. Zacząłem budować go już w 2013 r. Model odstawiłem ponieważ nie miałem pomysłu na to jak go zmodyfikować.


Earlier, I was showing this work on my official website [konstruktor.uznam.net.pl], unfortunately the provider has suspended the service of placing pages on the server. I managed to find all the photos from previously performed works from another of my pages posted in Google Sites
Wcześniej opis prac prowadziłem na mojej oficjalnej stronie [konstruktor.uznam.net.pl], niestety dostawca zawiesił usługę zamieszczania stron an serwerze. Udało mi się odnaleźć wszystkie zdjęcia z wykonanych dotychczas prac z innej mojej strony zamieszczonej w Google Sites..


What is the problem with this model? Why did it last so long? The model itself is not made badly. The problem was when I tried to establish his identity. In search of information about the Pz Inż 126 tank, it was supposed to be a pure fiction of the model's manufacturer. However, such a vehicle actually existed but under the name: T-26 (USSR, produced: 1931-1940), Vickers E (Great Britain, produced: 1932-1938) or also 7TP (Poland, produced: 1935-1939). Of course, these are examples of individual versions of this tank, because there were more of them.

Then I decided that I would not make a model based on the original. I started to build it in a more science-fiction version. I knew that I would have more opportunities to check some new techniques or ideas for making new parts.
W czym tkwi problem związany z tym modelem? Dlaczego tak długo trwała jego budowa? Model sam w sobie nie jest wykonany źle. Problem pojawił się kiedy próbowałem ustalić jego tożsamość. W poszukiwaniu informacji o czołgu PZ. Inż. 126 miało okazać się, że jest to czysta fikcja producenta modelu. Jednakże taki pojazd istniał faktycznie ale pod nazwą: T-26 (ZSRR, produkowany: 1931-1940), Vickers E (Wielka Brytania, produkowany: 1932-1938) czy też 7TP (Polska, produkowany: 1935-1939). Oczywiście, są to przykłady pojedynczych wersji tego czołgu, bo było ich więcej.

Wtedy postanowiłem, że nie będę robił modelu opartego na pierwowzorze. Mogłem wykonać go w wersji bardziej science-fiction. Będę miał większe pole manewru do sprawdzenia kilku nowych technik czy pomysłów na dorobienie elementów.


BUILDING OF THE MODEL
BUDOWA MODELU


A few paragraphs above I gave the page leading to an earlier relationship with the construction of the model. From that moment, the model lay in a box and waited for further work. Nothing has changed.
Kilka akapitów wyżej podałem stronę prowadzącą do wcześniejszej relacji z budowy modelu. Od tamtego momentu model leżał w pudełku i czekał na dalsze prace. Nic się nie zmieniło.


Several new elements appeared on the hull. An example is the front hatch, which has been converted into a shooting station. What was supposed to imitate the ventilation shutters (?) was changed into a round intake with a mesh. The upper hatch has also been rebuilt. All white elements shown in the pictures are new.x
Na kadłubie pojawiło się kilka nowych elementów. Przykładem jest przedni właz, który został zamieniony na stanowisko strzelnicze. To co miało imitować żaluzje wentylacji (?), zostało zamienione na okrągły wlot z siatką. Przebudowany też został górny właz. Wszystkie białe elementy pokazane na zdjęciach są nowe.







The original gun was turned into a gutling gun. I made them from plastic profiles and injection needles. Explanation: Because the model concerns WWII, and such weapons were not used then, and this is a model based on fiction, so I made such a gun.
Pierwotne działko zostało zamienione na działko obrotowe. Zrobiłem je z profili plastikowych i igieł iniekcyjnych. Wyjaśnienie: Ponieważ model dotyczy II WŚ, a takich dział wtedy nie stosowano, a jest to model oparty na fikcji, to takie działko zrobiłem.



I'm working on more elements. I have some new ideas. But about this in the next post.
Pracuję nad kolejnymi elementami. Mam kilka nowych pomysłów. Ale o tym w kolejnym wpisie.


TO BE CONTINUED...
CIĄG DALSZY NASTĄPI...


No comments:

Post a Comment

Thank You for your comment :)